- شهدا, شهرستان سرایان

شهید علی رحیمی

اطلاعات شهید :

كدشناسايى:1324921

كدبايگانى:6638 64

نام :على

نام خانوادگى:رحيمى

نام پدر:عبداله

تاريخ‌تولد:23/01/1343

ش.ش:84

محل‌صدورشناسنامه :فردوس

 تاريخ شهادت  :21/11/64

نوع حادثه  :حوادث‌مربوطبه‌جنگ‌تحميلى

شرح حادثه:حوادث ناشى ازدرگيرى مستقيم بادشمن-توسطدشمن‌درجبهه

استان:بنيادشهيداستان‌خراسان جنوبی

شهر :اداره‌بنيادشهيدفردوس

زندگی نامه :

بيست و سوم فروردين ماه سال 1343در شهرستان سرايان به دنيا آمد.پدرش آقا طاهر كشاورز بود و مادرش صغري خانم نام داشت. وي در مركز تربيت معلم شهيد مفتح فردوس دوره ي كارداني رشته آموزش ابتدايي به عنوان دانشجو پذيرفته شد. بيست و يكم بهمن ماه 1364در عمليات والفجر 8به عنوان فرمانده گروهان در منطقه فاو براثر جراحات وارده به درجه رفيع شهادت نائل آمد.پيكر مطهرش در زادگاهش به خاك سپرده شد

وصیت نامه :

( ولا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون )

الهى درود بر محمد كه بنده و فرستاده تو است و بر خاندان پاكش و درود فراوان بر مردان مجاهد راه حق و سلام بر پيام آوران الهى از زمان حضرت محمد (صلى الله ) تا امروز و درود بيكران بر رهبر انقلاب اسلامى ايران خمينى كبير و سلام بر شهيدان و اسيران حزب ا… و مفقودين كه عاشقانه در اين راه قدم گذاشته اند و اين مقامها را انتخاب كرده اند .

حال كه قدم به ميدان نبرد مى گذارم و عازم خط مقدم هستم بر طبق احاديث لازم دانستم چند كلمه اى به عنوان وصيتنامه بنويسم .

پروردگارا ، جانم به راه صدق و راستى بگير و نيازم از دنيا بردار ، چنان كن كه به آنچه نزد تو است و خشنودى و دوستى ديدار تو در آن باشد مايل شوم و اعتماد و توكل خويش بر من عطا بفرما .

خدايا ، مرا به كرم فضل خود ببخش و خطاكاريهاى مرا به بردبارى و عفو خود فرو ريز و مرا در اين موقعيت به كرم بسيارت بپوشان و مرا از دوستانت قرار بده .

خدايا ، جبهه آمدنم و روزه ام و نمازم براى رضاى تو بود ، پس خدايا از من قبول كن .

من خود را لايق نمى دانم كه شهيد شوم و اگر خداوند اين فيض عظيم را نصيب اين بنده سرتاپا تقصير گردانيد مى خواهم كه برايم يك قطره اشك ريخته نشود . اشك ريختن بايد براى امام حسين (ع) و براى رضاى خدا باشد ، نه براى شهادت فردى مثل من .

حال كه اين مسئله به ميان آمد ، از برادران همسال خود مى خواهم كه مبادا پشت از جنگ كنند زيرا سرنوشت اسلام در خاورميانه الان در حال حاضر بستگى به جنگ ايران و عراق دارد ، پس اگر تا به حال بعضى از برادران در خود ضعفى نشان داده اند ، حال به خود آيند و كمر ها را محكم ببندند ، زيرا اسلام نياز به جوان هاى مخلص دارد .

پيامى كه براى برادران دانشجو دارم اين است كه خود را در سنگر دانشگاه يك بسيجى بار بياورند كه هم سنگر جنگ را داشته باشند هم سنگر علم  و دانش . اگر جنگ ما خداى ناخواسته شكست بخورد ، سنگر علم تو هم سنگر علم و دانش ، لبنان و فلسطين خواهد شد . اى برادر دانشجو به خود بيا و ضعف از خود نشان نده .

و ديگر اينكه از برادران حزب الله مى خواهم كه مواظب اوضاع باشند ، نگذارند كه افرادى در چهره انقلابى بودن ، خود را در سنگر ادارات ، جا بزنند كه الان اين مساله زياد ديده مى شود ، زيرا اين افراد افرادى نيستند كه براى اسلام و مسلمين جوش بزنند و به مسئوليت خود جامه عمل بپوشانند . اينها كسانى هستند كه سربار جامعه هستند نه خدمتگزار مردم و اينها مى خواهند خود را خوش سيما به قلم بدهند و آگاه باشند و هر زمانى كه رهبر پيامى را مى دهد گوش به فرمان امام باشند ، نكته به نكته و مو به مو آن را گوش كرده و عمل كنند .

برادران بسيجى اگر مى توانند سعى كنند افراد بيشترى را به خود جذب كنند تا با تشكيل ارتش بيست ميليونى بتوانند قدرت اسلام را در سراسر گيتى به نمايش بگذارند و اينكه ديگر جوان ها به طرف كار هاى ناشايست كشيده نشوند .

در آخر از پدر و مادر مى خواهم كه براى من گريه نكنند ، چون راضى نيستم ، بلكه شاد باشند از اينكه من با خدا معامله كرده ام .

از خواهرم مى خواهم كه زينب وار صبر كند و به مادر و پدر دلدارى بدهد . اميدوارم خداوند به آنها توفيق بيشترى بدهد . پدر جان از اينكه دو فرزند بزرگ خود را در راه اسلام فدا كردى نگران نباش ، زيرا وقتى مقام شما بزرگ خواهد بود كه دو فرزند تو شهيد شده باشند و آن وقت از كسانى خواهيد بود شما كه در بهشت جاى دارند و اگر دنيا را نداريد ، آخرت را خواهيد داشت .

از قومان و خويشان مى خواهم كه سلام مرا بپذيرند و اگر از من ناراحتى داشتند و با آنها بدى كرده ام مرا ببخشند و از خدا بخواهند كه خداوند از من درگذرد .

از دوستان مى خواهم كه براى من دعا كنند كه خداوند مرا به خاطر گناهانم مواخذه نكند و سلام مرا به برادران بسيجى برسانيد و بگوييد كه مبادا در كارشان خسته شده باشند و از خود ضعف نشان دهند كه اگر ضعف نشان دادند در ايمان آنها ضعف وجود دارد .

ديگر عرضى ندارم ، فقط بايد بگويم كه اگر جنازه ام به دستتان رسيد كه بهتر و اگر نرسيد ناراحت نباشيد ، زيرا خودم بهتر مى خواهم آن را كه اين طورى باشد .

ديگر عرضى ندارم التماس دعا دارم خداحافظ

 (( اللهم فاكتبنا مع الشاهدين * اللهم اغفرلى و لوالدى و لجميع المومنين و المومنات * اللهم ادخل على اهل القبور السرور ))

سلام مرا به خانواده هاى شهدا و خانواده قربان زاده برسانيد و بگوييد كه از من راضى باشند .

والسلام  علی رحیمی 17/11/64

آلبوم تصاویر شهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *