- شهدا, شهرستان سربیشه

شهید غلامرضا حسن زاده

اطلاعات شهید :

كدشناسايى:1223436

كدبايگانى:5848 66

نام:غلام‌رضا

نام خانوادگى:حسن‌زاده

نام پدر:محمد

تاريخ‌تولد:01/10/1342

ش.ش :784

محل‌صدورشناسنامه:بيرجند

 تاريخ شهادت:26/02/66

نوع حادثه:حوادث‌مربوط به‌جنگ‌تحميلى

شرح حادثه:حوادث ناشى ازدرگيرى مستقيم بادشمن-توسطدشمن‌درجبهه

استان:بنيادشهيداستان‌خراسان جنوبی

شهر :اداره‌بنيادشهيدبيرجند

زندگی نامه :

يكم دي ماه 1342در روستاي مختاران از توابع شهرستان بيرجند به دنيا آمد. پدرش آقا محمد دامدار بود و مادرش حوريه خانم نام داشت. وي در مركز تربيت معلم تربيت حيدريه دوره ي كارداني رشته ادبيات فارسي به عنوان دانشجو پذيرفته شد.بيست و ششم ارديبهشت ماه 1366در عمليات پدافندي به عنوان آر.پي.چي.زن در منطقه سومار براثر اصابت تركش به درجه رفيع شهادت نائل آمد.پيكر مطهرش در زادگاهش به خاك سپرده شد

 

درباره شهید :

پدر شهيد: فرزند شهيدم به حضرت روح االله (ره) عشق مي ورزيد و چنانچه از كسي نسبت به امام و انقلاب جسارتي مشاهده مي كرد سخت برافروخته مي شد و سعي داشت با منطق و دليل ،افراد بي خبر را آگاه كند.

وصیت نامه :

ضمن عرض سلام مجدد حضور پدر عزيز و گراميم از شما مى خواهم كه اينجانب فرزند حقير خود را حلال كنيد و از طرف من از كليه اقوام و خويشان نزديك و دور و از كليه دوستان و آشنايان و هم روستائيان گرامى بخواهيد كه اگر از طرف من كوتاهى خداى ناكرده ديده اند مرا ببخشند و شما پدر گراميم بر گردن اين حقير حق بزرگى داريد چون برايم زحمات بسيار زيادى متحمل شده ايد اما من متاسفانه نتوانستم جبران زحمات گرانقدر شما را بنمايم . از شما مى خواهم كه اينجانب را ببخشيد و مرا مورد مرحمت و عفو خويش قرار دهيد و اگر خداوند به من توفيق دهد و به درجه رفيع شهادت نايل آمدم شما خوشحال باشيد چون خداوند اين مقام را به اوليا خود ميدهد و از شما تقاضا دارم كه صبر و تحمل را پيشه خود سازيد و براى اينجانب خدا ى ناكرده گريه نكنيد چون دشمنان از گريه هاى شما احساس خوشحالى مى كنند و براى مراسم عزاى من مخارج بسيار كمى مصرف كنيد و از عموهاى محترم و دائى هاى عزيزم ، عمه گرامى و جده هاى گرامى و بابا بزرگم و خواهران و برادرانم مى‌خواهم كه براى برادرشان گريه ننمايند چون من لياقت دلسوزى و گريه هاى آنها را ندارم و تنها پيامى كه برايشان دارم اينست كه راه برادرشان را ادامه بدهند .

در مورد عكس ، اگر عكس خواستيد از بسيج بگيريد چون من در دست شما عكس نگذاشته ام . و در مورد محل دفنم هر كجا كه خود شما صلاح بدانيد جنازه مرا دفن نمائيد در پايان باز از شما پدر عزيز و مهربانم تمنا ميكنم كه همانطور كه پدرى نمونه برايم بوديد و از صبر بى پايان برخورداريد صبر و تحمل را پيشه نمائيد و در ميان پدران شهداء و رزمندگان سربلند باشيد و بدانيد كه خداوند صابران را دوست دارد .

والسلام على عبادالله الصالحين

جبهه جنوب – رزمنده بسيجى غلامرضا حسن زاده 

آلبوم تصاویر شهید غلامرضا حسن زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *