- شهدا, شهرستان بیرجند

شهید سید احمد رحیمی

اطلاعات شهید :

نام و نام خانوادگی :  سید احمد رحیمی

نام پدر : سید محمدرضا

سن شهادت : بیست و چهار

نام دانشگاه : تهران

رشته تحصیلی : پزشکی

مقطع تحصیلی : دکتری

زندگی نامه :

سوم فروردين ماه 1338در روستاي آسفيچ از توابع شهرستان بيرجند به دنيا آمد. پدرش آقا سيدمحمدرضا فرش فروش بود و مادرش بيگم خانم نام داشت. وي در دانشگاه تهران دوره ي دكتري رشته پزشكي به عنوان دانشجو پذيرفته شد. در سال 1358ازدواج كرد و صاحب يك فرزند دختر گرديد و او پاسدار بود. از سوي سپاه پاسداران به جبهه اعزام گرديد. بيست و چهارم فروردين ماه 1362در عمليات والفجر 1با سمت معاون فرمانده گردان در منطقه شرهاني براثراصابت تركش به درجه رفيع شهادت نائل آمد.پيكر مطهرش در زادگاهش به خاك سپرده شد. درتسخير لانه جاسوسي نيز شركت داشتند.

درباره شهید :

برادر شهيد: ساعت دوازده شب بود كه يكي از همكلاسي هاي احمد به منزل آمد و تا هنگام نماز صبح ماند و بعد خداحافظي كرد و رفت. از سيد احمد پرسيدم چرا دوستت ناراحت و خجالت زده بود؟ گفت: »اين بنده خدا از مخالفين حضور من در كلاس بود ،چون من با كلاس مختلط مخالف بودم. بالاخره مجبورم كردند به دانشگاه نروم و در منزل درس بخوانم؛ همكلاسي ام براي رفع اشكال درسي اش به اينجا آمده بود بخاطر رفتارش در دانشگاه ناراحت و پشيمون بود.

وصیت نامه :

افرادي كه نسبت به انقلاب و نسبت به خود اسلام كج فهم اند براي جمهوري اسلامي خطر اين افراد خيلي خيلي بيشتر از دشمنان جمهوري اسلامي است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *