- شهدا, شهرستان بیرجند

شهید علی آرین پور

اطلاعات شهید :

نام و نام خانوادگی :  علی آرین پور

نام پدر : حسین 

سن شهادت : بیست و سه

نام دانشگاه : مرکز تربیت معلم مشهد

رشته تحصیلی : ادبیات فارسی

مقطع تحصیلی : کارشناسی

زندگی نامه :

شهید علی آرین پور فرزند حسین در تاریخ 1/1/1339 در روستای خشک از توابع شهرستان قاینات در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود.او که در خانواده ای کشاورز و زحمتکش متولد شده بود، از آغاز کودکی این محرومیت از او فولاد آبدیده ای ساخته بود.از کارکردن لذت می برد و آنرا افتخار می دانست.تحصیلات ابتدایی را در روستای زادگاهش به اتمام رساند و برای ادامه تحصیل عازم شهرستان قاین شد.
دوره راهنمایی و دبیرستان را در قاین با موفقیت سپری نمود وپس از اخذ مدرک دیپلم و شرکت در کنکور سراسری به عنوان دانشجوی تربیت معلم به تحصیل ادامه داد.در ایام فراغت به روستا بازمی گشت و همراه پدرش به کار کشاورزی مشغول می شد.
شهید آرین پور از نظر تقوا و پرهیزگاری در میان جوانان روستا الگو بود وفرایض دینی و مذهبی را با عشق و علاقه انجام می داد وبا مطالعه کتب مذهبی اطلاعات خودرا پیوسته افزایش می داد. او شیفته امام(ره) بود و سخنرانیهای ایشان را با دل و جان استماع می نمود و در جهت افزایش آگاهی مردم روستایش از هیچ کوششی مضایقه نداشت.در آغاز انقلاب نیز از پیشگامان راهپیمایی در روستای زادگاهش بود و پیوسته مردم را به این امر دعوت می نمود.
و سرانجام این شهید بزرگوار در سال دوم تربیت معلم بر حسب وظیفه و به دلیل عشق و علاقه سرشاری که به امام خمینی(ره) و انقلاب داست، از طریق بسیج به عنوان رزمنده عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و سرانجام در تاریخ 28/8/1362 در جبهه پنجوین به درجه رفیع شهادت نائل گردید.علیرضا مزدور(جان برکف)، برادر شهید نیز شهید دیگر این خانواده می باشد.
مزار شهید در زادگاهش(روستای خشک از توابع شهرستان قاینات) می باشد.

درباره شهید :

خانواده شهيد: در ايام فراغت از تحصيل به روستا برمي گشت و به ما، در كار كشاورزي كمك مي كرد اصلاً از اين كار احساس خجالت و شرمندگي نمي كرد بلكه لذت هم مي برد. با جوانان ديگر روستا فرق داشت. رشد سياسي و فرهنگي اهالي روستا برايش مهم بود و به آنها كمك مي كرد كه دين را بياموزند و عمل كنند.

اطلاعات شخصی شهید:

مصاحبه با افراد درجه یک شهید:

دلنوشته های شهید:

شهادت نامه مرا امضاء نما

شب دهم عاشورای 1361 ساعت 9:10 دقیقه

زیارت نامه شهید مظلوم حسین (ع)

سلام بر تو ای خون خدا

ثار یعنی خونی که به ناحق ریخته شده یعنی خون خدا موقعی که خون انسان در راه خدا ریخته شود آن خون تعلق پیدا می کند به خدا چون در راه مادیات انسان بکار گرفته می شود.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی مردان حق را نگهدار  خدایا ظهور مهدی را هر چه زودتر مهیا ساز

شب عاشورا

آب کم جو تشنگی آور به دست تا بجوشد آبت از بالا و پست

به جان زینب از لعل لبیت لب بر نمی دارم

عمه جان دارای سر بی سر حسین را نشناسی چون اون ابر مدد.

ای خصم بدمنش تو مزن تازیانه که نروم ز سر نقش این شهید جاودانه

خدایا تو پیرو زمان کن ما را خدایا به حق سر بریده ابوالفضل و بر سر شقه شده علی اکبر و به تن پاره پاره علی اصغر خدایا خدایا پیرو زمان کن.

آلبوم تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *