- شهدا, شهرستان بشرویه

شهید محمدرضا کفتری

اطلاعات شهید :

نام و نام خانوادگی :  محمدرضا کفتری

نام پدر : محمد

سن شهادت : نوزده

نام دانشگاه : مرکز تربیت معلم نیشابور

رشته تحصیلی : ادبیات فارسی

مقطع تحصیلی : کاردانی

زندگی نامه :

يكم شهريور ماه 1347 ارسك از توابع شهرستان بشرويه به دنيا آمد.پدرش آقا محمد شغلش آزاد بود و مادرش فاطمه خانم نام داشت. وي در مركز تربيت معلم نيشابور دوره ي كارداني رشته ادبيات فارسي به عنوان دانشجو پذيرفته شد. هشتم خرداد ماه 1366در عمليات كربلاي 8به عنوان نيروي توپخانه در منطقه شلمچه براثراصابت تركش به درجه رفيع شهادت نائل آمد.پيكر مطهرش در زادگاهش به خاك سپرده شد

درباره شهید :

مادرشهيد :يك روز آمد و گفت:« مادر! در خواب ديدم مرد سيدي با عمامه روي اسب نشسته بودند. وارد خانه شدند و يكبار دور حياط خانه گشتند و در يك نقطه ايستادند و از من خواستند كه با ايشان بروم. من از ايشان خواستم موضوع را با شما در ميان بگذارم. شما در حال نان پختن بوديد. ناني برداشتم و به ايشان تعارف كردم. ايشان خوردند و مقداري به اسب دادند. سپس من با آن سيد، سوار بر اسب شديم و اسب يك دفعه به پرواز در آمد. در اين موقع من از خواب پريدم. تمام بدنم مي لرزيد. از آن موقع، عشق رفتن به جبهه در من جان گرفت.»

وصیت نامه :

معلم متعهد و مومن كسي است كه با اتكا به نيروي حق و دانش خود پرده هاي خرافه را از جلوي ديدگان ديگر انسان ها محو سازد و به آنها بفهماند كه يأس و نا اميدي را هرگز به خود راه ندهند. معلم زمانه ما دين و سياست را مكمل هم بداند و بدون هيچ گرايشي شاگردان خود را به صراط مستقيم تعميم دهد و به آنها بفهماند كه يأس و نا اميدي را هرگز به خود راه ندهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *