- شهدا, شهرستان سرایان

شهید محمدرضا باباسلطانی

اطلاعات شهید :

نام و نام خانوادگی :  محمدرضا باباسلطانی

نام پدر : حسن

سن شهادت : بیست 

نام دانشگاه : مرکز تربیت معلم فردوس

رشته تحصیلی : آموزش ابتدایی

مقطع تحصیلی : کاردانی

زندگی نامه :

زندگینامه شهید محمدرضا باباسلطانی
شهید محمدرضا بابا سلطانی به تاریخ 8/7/1344 در شهرستان سرایان متولد و در تاریخ 21/11/1364 در جزیره بوارین به فیض شهادت نائل شد.
فصل پاییز با شروع مهرگان از راه رسید. جوش و جنبش تازه ای در بین مردم آغاز شد. شروع سال تحصیلی، آغازگر کوشش وتلاشی دوباره بین دانش آموزان، آموزگاران، دبیران و اساتید دانشگاهها می باشد. در این میان خانواده ها با شور و حرارت فراوانی، نو گلان خود را به دبستان می برند و برخی به تماشای این تلاشها می نشینند. کسانی هم هستند که خوشحال از داشتن نوزاد تازه متولدشان بوده و انتظار می کشند تا موقع رفتن به مدرسه، قد و بالای فرزندشان را نظاره کنند و تلاش او را به چشم خویش ببینند. مهرماه سال 1344 در حالی آغاز شد که روز هشتم آن، در خانواده ای ساکن شهرستان سرایان، نوزادی پا به عرصه گیتی گذاشت که والدینش خوشحال و آرزومند برای تکامل و تلاش وی بوده و انتظار بزرگ شدنش را لحظه به لحظه در سر می پروراندند. امید و آرزوهایی را برای او داشتند. درس بخواند، مهندس یا دکتر یا معلم شود، خانواده تشکیل دهد و ایشان نوه هایی داشته باشند که دور هم، زندگی شیرین و با نشاطی را سپری نمایند. فارغ از اینکه، نوگلشان تحصیلاتش را با نمرات خوب و موفقیت آمیز به پایان می رساند و در تربیت معلم مشغول به تحصیل شده و پس از آن به عشق دفاع از وطن، راهی جبهه شده و شربت شهادت را نوشیده و سالیان دراز مفقود، و چشمان گریان و منتظر ایشان را در فراغش خونبار می کند. عجب رسمی دارد زمانه!!!
شهید محمد رضا بابا سلطانی، همان دانشجوی متعهدی است که پس از حضور در عرصه های تحصیلی و مرکز تربیت معلم، به فرمان رهبرش لبیک گفته و آراسته به لباس بسیج برای حضور در میادین مبارزه با صدامیان شد. او نتوانست نسبت به شرایط موجود بی تفاوت مانده و مسئولیت سنگینی را در قبال فرامین ارزشمند امام راحل(ره) در خود احساس می نمود. لباس رزم برتن او برازنده و پر از رمز و راز بود.
در جزیره بوارین به عنوان تک تیرانداز در کنار دیگر دوستان و رزمندگان تلاش می نمود. روز 21 بهمن ماه سال 1364 از راه رسید و او همچنان مقتدرانه و مصمم با دشمن بعثی مبارزه می کرد. تقدیر چنین بود که در این روز، امتحان او به پایان رسیده و برگ برنده و قبولیش را از خالق یکتا دریافت کرده و مشتاقانه به سوی معبود پرواز کند. سالیان درازی گذشت و چشمان آرزومندی را به دنبال خود کشاند، تا اینکه استخوانهایش نصیب خانواده و در زادگاهش به خاک سپرده شد.روحش شاد و یادش گرامی.


منبع : اداره اسناد و انتشارات اداره کل بنیادشهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی

 

درباره شهید :

دست نوشته شهيد: خدايا!حال كه قدم در راهت گذاشته ام ازتومي خواهم مرا ببخشي و توبه مرا بپذيري هدفم شهادت نيست بلكه احياي دين توست اگر دين تو با ريختن خونهاي پاك احيا مي شود پس شهادت را نصيب من گردان.

وصیت نامه :

بسم الله الرحمن الرحیم
(من المومنین رجال صدقوا ماعاهدو الله علیه ومنهم من قظی نحبه ومنهم من ینتظر وما بذلو تبدیلا).(اشهدان لا اله الاالله واشهد ان محمدرسول الله و اشهد ان علی ولی الله)
سلام برپیامبران الهی ازآدم تا خاتم و سلام برائمه اطهار بالاخص امام زمان تنها یگانه منجی بشریت روحی له العذا العالم وباسلام خدمت رهبر کبیرانقلاب اسلامی وشما ملت شهیدپرور ایران به خصوص خانواده های شهدا که چشم وچراغ امت هستند.
خدایا ترا شکر که مارا امت وسط وخلیفه خود قرار دادی بارالها ترا شکرمی کنم که مرا هدایت فرمودی وقدرت حرکت در راهت را به من دادی .خدایا حال که قدم درراهت گذاشته از تو می خواهم که گناهانم را برمن ببخشی و توبه ی مرا بپذیری خدایا هدف ازآمدنم به جبهه تنها رضای اقدس تو است واینکه بتوانم از اسلامم وکشورم دفاع کنم و پس ازچهارده قرن به ندای:((هل من ناصرینصرنی الحسین)) لبیک بگویم.
هدفم شهادت نیست بلکه احیای دین تواست هدفم کشتن وکشته شدن است و اگر دین تو با ریختن خونهای پاک احیا می شود سپس شهادت را نصیب من گردان .
حالا از ملت شهید پرور می خواهم که پشتیبان ولایت فقیه باشید و از زیر این بار شانه خالی نکنید که شانه خالی کردن از این مسئولیت خیانت بزرگی به اسلام و مسلمین است،که نسلهای آینده آن را نخواهد بخشید،سپس لحظه ای بیندیشید که چگونه روزها می رود و هفته ها و ماهها وسالها از پی آن می آید و کودکی به جوانی و جوانی به پیری می گراید و بالاخره مرگ دامن انسان را می گیرد. فکرکنید آیا شما در این مدت عمر چه خدمتی به مسلمین و چه قدمی برای اسلام برداشته اید.حال که جهان خواران شرق وغرب برعلیه اسلام عزیز توطئه می چینند و هر روز پیکر پاک جوانهایی برای عشق به اسلام و ائمه بر زمین می افتد. شما هم تا دیر نشده به جبهه بیایید که امروز اسلام به وجود شما احتیاج دارد.
شما ای پدران ومادران از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری نکنید که فردا هم در نزد پیامبر و ائمه خجالت زده خواهید بود و هم خودتان حسرت خواهید خورد چرا که این بدن ها امانتی است ازخدا و روزی آنرا باید به صاحبش پس بدهید:((انالله وانا الیه راجعون))سپس با بدن گناه نکنید و تا می توانید در راه خدمت به اسلام و مسلمین به
کار ببرید،که فردا نکند این اعضا بر علیه شما شهادت بدهد. چرا که پیامبر(ص) می فرماید:((خوشی و آسایش دنیا عذاب و مشقت آخرت و رنج وعذاب دنیا راحتی و آسایش آخرت است.))
حال که این بدن ها برای مردن آفریده شده و روزی مرگ انسان را در بر می گیرد پس بهترآن است که پیش از مرگ به سوی مرگ بشتابیم که همانا شهادت بهترین انتخاب است .
سخنی چند با خانواده ام ازپدرومادرم می خواهم از اینکه فرزندی را برای اسلام تعلیم و تربیت کردند ناراحت نباشید من نمی گویم که برای من گریه نکنید چرا که پدر و مادری که سالهای سال فرزندی را درآغوش خود بپرورد و حال فرزندش از او جداشود باید گریه کند. من می گویم که نکند گریه شما موجب این می شود که دشمن در شما ضعف و سستی ببیند .
پدر و مادر من امانتی بودم از جانب خداوند و باید آنرا روزی به صاحبش برگردانید حال باید خوشحال باشیدکه توانستید فرزندی را به راه حسین(ع) فدا کنید .
در اینجا ازشما و برادرانم می خواهم که چنانچه بدی و کوتاهی نسبت به آنها شده مرا ببخشند.
ازکلیه استادانم و برادران تربیت معلم می خواهم که مرا ببخشند و بر من حقیر خورده نگیرند و شما برادران تربیت معلم که مسئولیت بزرگی برعهده دارید باید همچون شمع بسوزید و این فرزندان انقلاب را چنان تربیت کنید که برای نسلهای آینده به درد بخورند چراکه آنها برای زمانی دیگر آفریده شده اند.
درپایان ازکلیه مردم سرایان طلب مغفرت دارم و امیدوارم که چنانچه بدی وکار ناشایستی ازمن دیده اند مرا ببخشند.
((به امیدپیروزی رزمندگان اسلام برکفرجهانی))
((خدایاخدایاتاانقلاب مهدی خمینی رانگهدار))
والسلام مورخ 19/11/1364

اطلاعات شخصی شهید:

آلبوم تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *