- شهدا, شهرستان بیرجند

شهید احمد کرمانی

اطلاعات شهید :

نام و نام خانوادگی :  احمد کرمانی

نام پدر : حسن

سن شهادت : نوزده

نام دانشگاه : مرکز تربیت معلم مشهد

رشته تحصیلی : آموزش ابتدایی

مقطع تحصیلی : کارشناسی

زندگی نامه :

يكم فروردين ماه 1342در شهرستان خوسف به دنيا آمد. پدرش آقا حسن كارمند ژاندارمري بود و مادرش صغري خانم نام داشت. وي در مركز تربيت معلم شهيد خورشيدي مشهد دوره ي كارداني رشته آموزش ابتدايي به عنوان دانشجو پذيرفته شد. چهارم خردادماه 1361در عمليات بيت المقدس در منطقه كوشك براثر اصابت تركش خمپاره به درجه رفيع شهادت نائل آمد. پيكر مطهرش در زادگاهش به خاك سپرده شد.

 

درباره شهید :

خانواده شهيد: بسيار خوش برخورد و مؤدب بود .در كارهاي خير از همه پيشي مي گرفت. نسبت به فراگيري قرآن اهتمام بسياري از خود نشان مي داد و ديگران را نيز به اين امر سفارش مي كرد.

وصیت نامه :

بسم ا… الرحمن الرحيم
((ولاتحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتابل احياء عند ربهم يرزقون))(قرآن كريم)
(( و گمـــــان نكنيد آنانيكه در راه خــــدا كشته مى شوند مرده اند ، بلكه زنده اند و نزد پروردگار خــود روزى مى خورند ))
بادرودبه بنيانگذارجمهورى اسلامى امام خمينى وسلام برتمام شهيدان راه خدا وملت عزيز ايران.
پدر و مادر عزيزم و خواهران و برادران گرامى ، در زمانيكه كشور ما در جوى قرار گرفته كه خداوند متعال همه را امتحان ميكند و از آنجا كه وظيفه هر فرد مسلمان و مومن به انقلاب است كه از اسلام و انقلاب در برابر تجاوزگران دفاع كند لازم ديدم كه به نوبه خود سهمى در پيشبرد انقلاب داشته باشم و اميدوارم كه شما هم از اين تصميم من پيش خود مرا سرزنش نكنيد .
من خود را كوچكتر از آن مى دانم كه به شما نصيحت كنم ، ولى پيامم اين است كه فرامين امام را گوش دهيد و با جان و دل آنرا پذيرا باشيد و در آن دقت كافى نمائيد .
اگر كشته شدم فقط برايم دعا كنيد و گريه نكنيد .
………
اى مادر عزيز ، خداوند هر كس كه دوست دارد يا ميخواهد به او عنايتى كند او را با سختيها از قبيل فقر و تنگدستى و يا گرفتن عزيزى و يا … مى آزمايد . اميدوارم كه هم از اولياء ا… باشيم و از اين امتحان روسفيد درآيم.
و شما اى پدر بزرگوارم ، من كه خدمتى در حق شما نكردم ولى شما را به هر چه مى پرستيد مرا ببخشيد . مبادا اگر فرزندتان در راه خدا شهيد شد غمى به دل راه ندهيد . شاد باشيد و آگاه كه شهادت يكى از اعضاى خانواده باعث سربلندى و عزت و شرف خانواده و حتى اسلام است . اميدوارم كه خداوند مرا ببخشد و از شهيدان درگاهش قرار دهد و شما هم مرا بخاطر اشتباهات گذشته ببخشيد و مرا دعا كنيد .

آلبوم تصاویر احمد کرمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *