- شهدا, شهرستان فردوس

شهید محمد حسن کبیری

اطلاعات شهید :

نام و نام خانوادگی :  محمد حسن کبیری

نام پدر : علی

سن شهادت : بیست و یک

نام دانشگاه : مرکز تربیت معلم فردوس

رشته تحصیلی : آموزش ابتدایی

مقطع تحصیلی : کاردانی

زندگی نامه :

بيست و پنجم دي ماه 1343در روستاي انارستانك از توابع شهرستان فردوس به دنيا آمد. پدرش آقا علي كشاورز بود و مادرش خاور خانم نام داشت. وي در مركز تربيت معلم شهيد مفتح فردوس دوره ي كارداني رشته آموزش ابتدايي به عنوان دانشجو پذيرفته شد. بيست و يكم بهمن ماه 1364در عمليات والفجر 8به عنوان ديده بان در منطقه اروند رود براثر اصابت تركش به درجه رفيع شهادت نائل آمد.پيكر مطهرش در زادگاهش به خاك سپرده شد.

درباره شهید :

مادر شهيد: در انجام فرائض و عبادات بسيار مقيد بود نماز شب او ترك نمي شد در اين مورد به خواهرش گفته بود: « وقتي كه از مسجد برمي گردم با اينكه تنها هستم اما كفشهايم مرتب و جفت شده جلوي درب مسجد گذاشته شده است! نمي دانم چه كسي اين كار را مي كند؟»

وصیت نامه :

ان شرالدواب الذین کفروا فهم لایومنون

بدترین جانوران نزد خداآنان هستند که کافرشدند وایمان هم نخواهندآورد.

سلام برمهدی، منجی عالم ،ولی عصر امام زمان(عج) ونائبش خمینی کبیر، قلب پرخروش وتپنده امت اسلام . درود برشهیدان گمنام از بدرتا به امروز وباآرمان پیروزی جند الله برکفرعالم .الها کمکم کن تا به میدان جنگ رفتنم به یاد تو وبه خاطر احیای دین وتداوم انقلاب باشد نه برای انتقام ونه بخاطر نام ومقام به این دانشگاه آمده ام بلکه فقط برای رضای تو وخشنودی تو ، به اینجا آمده ام .هدفم تو وعاشق دیدارتو هستم ای بخشنده ترین بخشایندگان ،ماباباری سنگین ازگناه به اینجا آمده ایم ای خدا، تاتو مراازاینجا نبخشی برنمی گردم .بخشندگی توبزرگتر ازآنست که بشودوصف کرد ولیکن توهستی که بزرگی وهرگناهی را با توبه می بخشی

پدر ومادرم،برادران وخواهرانم درهنگام تشییع جنازه من وبعد ازآن صبرراپیشه خودسازید ودربرابر شدائد بردباروصبورباشید وهیچوقت برای من گریه نکنید.گریه رابرای مظلومیت امام حسین(ع) بکنید که زیر بارظلم نرفت وتنها تاآخرین نفس دربرابر دشمنان اسلام ایستاد ودرس شجاعت وشهامت به ماآموخت. اما پیام من به دانشجویان همسنگرم اینست که فرزندان آینده این انقلاب راآنچنان تربیت کنند که مغزها ریشه نموده واستعدادها شکوفا شود تادیگر انشاءالله به یاری خدا دستمان ازشر کشورهای بیگانه کوتاه شود وسعی کنید معلمی دلسوز وفداکار برای اسلام عزیز باشید وقدرشغل خودتان رابدانید که واقعا شغل مقدسی است .

واماای ملت ایران به سخنان امام امت گوش فرادهید ودستورات وی رااطاعت کنید ودرگرفتاریها بردبارباشید وفریب گرگهایی که بالباس میش درمیان شما به این اسلام عزیز ازطگوشه وکنار صدمه می زنند نخورید. 

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

 

مصاحبه با دوستان و همرزمندان شهید:

مصاحبه با افراد درجه یک شهید:

دلنوشته شهید:

بسم الله الرحمن الرحیم « اللهم وفقنا لما تحب وترضی »
سلام برادرم . امیدوارم که سلام گرم و ازاعماق قلب برخاسته برادرت حسن که از راه ها و دره ها و و کوههای پرپیچ و خم به گوش می رسد بپذیرید . و پس از سلام خدمت شما برادر عزیز و ازجان بهتر امیدوارم که حالتان همیشه خوب و خوش باشد . و همیشه در اعمالتان پیروز و موفق باشید ودرنمازها و احکام اسلامی ودیگردستورات اسلام کوشا باشید . اگر اینجانب برادر حقیر خود حسن راخواسته باشید سلامتی که یکی از نعمتهای الهی میباشد برقرار است و بدعاگویی وجودشریفتان مشغول می باشم . برادرجان نامه ات به دستم رسید و از رسیدن نامه ات بسیار شادمان شدم اولین نامه ای که به دستم رسید از شما برادر عزیز بود که به محمدعلی یزدانی داده بودید و ایشان هم خدمت رساندند . شماره تلفنی که از حسین دادی خیلی متشکرم و همان روز بعد رفتم ایلام و تلفن کردم و جواب هم داد و حالش خیلی خوب بود . موسی برزو و علی بخشی زاده و چند تن دیگر از دوستان و همشهریان باهم هستیم و حال همگی شان خوب میباشد وخدمت شما و پدرو مادرانشان سلام می رسانند . از بابت من و دیگر بچه ها ناراحت نباشید و همگی شان حالشان خیلی خوب است و تنها کدورتی که داریم دوری از شماست که امیدواریم که این دوری هم به زودی زود برطرف گردد. و چشمانمان به حال یکدیگر روشن و منور گردد. امیدواریم که انشاءا… باپیروزی کامل به مقصد برسیم و انقلابمان را که از خون هزاران متعهد و باتقوا بارور شده اسات بتوانیم بادستورات اسلام و خداگونه و اسلام به کشورهای جهان صادر کنیم . انشاءا… برادرم نامه زیاد برایت فرستاده ام نمیدانم به دستت رسیده یانه اگر به دستت رسیده است امیدوارم که جلب توجه شما برادر عزیز بشود و جوابش را فوراً پست کنید از نامه نوشتن برای من دریغ نکنید امیدوارم که در کارها فعال و کوشا باشید . مطیع امر باشی . برادرجان یک نامه برایت فرستاده ام نمیدانم بدستت رسیده یا نه اگر بدستت رسیده است پیش خود نگه دارواگر خداوند قادر و توانا مرا به آرزوی خود رساند آن را به بسیج بده تا در جمع بخوانند . برادرم من هر وقت نامه نوشتم زیاد سرت را درد آوردم و امیدوارم که به بزرگیتان ببخشید . واگر در نامه اشتباهی دیدید بالاخره باید ببخشید . برادرم از بابت من تمام اقوام و خویشان را سلام برسان . نه نه بزرگ و فاطمه و مهدی و هادی را سلام فراوان می رسانم . بابا و مامان را بازهرا سلام زیادی میر سانم نامه رابه مامان و حید بده و بگو که از بابت من ناراحت نباشید که من حالم خیلی خوب است وافتخار کند که فرزندش هوشیارانه راه خویش را انتخاب کرده است . خیرالانساء را با عباسعلی مردانی سلام زیادی می رسانم . خاله ها وشوهر خاله ها را سلام زیادی می رسانم . ابراهیم را سلام زیادی می رسانم . امیدوارم که حالش خوب و خوش بوده باشد . از بابت حسین ناراحت نباشید که حالش خوب است و هنوز آموزش می بیند .
هرکه باشد زحال ماپرسان همگی را سلام برسان
به امید پیروزی

آلبوم تصاویر:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *