- شهدا, شهرستان بیرجند

شهید ابوالفضل آذرمی

اطلاعات شهید :

نام و نام خانوادگی :  ابوالفضل آذرمي

نام پدر : محمدباقر

سن شهادت : بیست و سه

نام دانشگاه : تهران

رشته تحصیلی : دبیری ریاضی

مقطع تحصیلی : کارشناسی

زندگی نامه :

بيستم فروردين ماه 1344در روستاي سده از توابع شهرستان قائن به دنيا آمد. پدرش آقا محمدباقر كشاورز بود و مادرش زهرا خانم نام داشت. وي در دانشگاه تهران دوره ي كارشناسي رشته رياضي به عنوان دانشجو پذيرفته شد. بيست و يكم خرداد ماه 1367در منطقه مهاباد براثر اصابت تركش به درجه رفيع شهادت نائل آمد. پيكر مطهرش هرگز به آغوش خانواده بازنگشت.

درباره شهید:

مادر شهيد: زماني كه شهيد محصل بود هميشه مي گفت : »مادر برايم دعا كنيد. در درس هايم قبول شوم« بعد هم كه
به جبهه رفت آرزويش تغيير كرد و از من توقع دعا كردن براي آرزويش را داشت كه شهادت بود

اطلاعات شخصی شهید:

مصاحبه با افراد درجه یک شهید:

دلنوشته های شهید:

بسمه تعالی   1/12/66

نامه ای که شهید ابوالفضل آذرمی به برادرش نوشته در ابتدای رفتن به منطقه عملیاتی

برادر بسیار گرامیم آقای حسین آذرمی

سلام علکیم

امیدوارم احوالات شما خوب بوده و خوش و خرم باشید کدورتی نیست به جز دوری شما که امید است به زودی برطرف گردیده و دیدارها به جمال یکدیگر روشن گردد روزی که از سده به تهران برگشتم یک نامه از شما روی میز بود که خیلی خوشحال شدم دو نامه دیگر اخیراً از شما به دستم رسید که آخرینشان را در 19/11/66 نوشته بودید در مورد گواهی اینکه بله به دستم رسید از لطف شما ممنونم هوای تهران امروز نسبتاً سرد بود دو روز پیش برف خوبی آمد ترم ما هم تمام شد و به احتمال قوی چند روز دیگر اعزام خواهیم شد . فعلاً هنوز مشخص نیست که آموزش کجا خواهم دید .

به اطلاع شما خواهم رساند فعالً به داشنگاه و خوابگاه نامه نفرستید تا اطلاع ثانوی از سده هم به تازگی خبری ندارم فاطمه را هم چند روز پیش در خانه شان دیدم و رضا و بچه ها هم بودند شما را سلام می رساندند آن طرف ها چه خبر؟ کی مرخصی می آئید؟ از اخبار و اوضاع آن حدود برایم بنویسید از اینکه جواب نامه را دیر فرستادم به علت درگیری با امتحانات مدرسه و… عذرمی خواهم امیدوارم بعداً بیشتر بنویسم دوستان و همکاران خودتان را سلام برسانید هم اطاقی هم شما را سلام رساندند. راستی از زراعتکار خبری دارید؟

بیشتر از این مزاحم شما نمی شوم … به امید دیدار

برادرتان ابوالفضل آذرمی

….

این مدت کوتاهی که از خدمت شما مانده است را هم به خوشی پشت سر گذارید از آقای زراعتکار و سالخورده چه خبر دارید؟ هوای تهران اگر چه بوی زمستان می دهد ولی هنوز گرم و نسبتاً خوب است. اگر احیاناً طرفهای باختران قلم نی خوب گیرتان آمد چندتایی بیاورید 2 تا کافی است خیلی باریک نباشد اگر نبود هم که هیچی تمامی دوستان و همسنگران را از طرف اینجانب سلام برسانید دوستانم خدمت شما سلام می رسانند . فعلاً تا نامه بعدی خدانگهدار

تهران خوابگاه- سه شنبه 14/7/66

برادرتان ابوالفضل آذرمی

…………………………………..

به نام خداوند بخشنده و مهربان

تاریخ 14/2/59

پدر بزرگوار آقای محمدباقر آذرمی

ضمن تقدیم سلام سلامتی شما را از درگاه خداوند متعال خواهانم حال مرا جویا بوده باشید خوب می باشم مادر بزرگوار و خواهر عزیز را سلام برسانید برادران عزیز حسین آقا و حسن آقا را دیده بوسی نمائید خواهران عزیز طیبه خانم و طاهره خانم را نیز دیده بوسی نمائید. تمام اقوام و خویشان را سلام برسانید جده هم که خودشان .. که ما انشاءا… حداکثر 18 روز  دیگر تعطیل می شویم پس انشاءا… هر چه زودتر میایند تا چمئ روزی را با هم باشیم هر چند که ضمن این چند روز به ایشان بد خواهد گذشت ولی به ما واقعاً خوش می گذرد خودم هم می دانم که زمان کار و فعالیت است ولی بالاخره بایستی حداقل 2 تا 3 روز با ما باشند تا با هم حتماً انشاءا… به خانه های سادسی هم برویم و اگر مایل بودند تنوری را هم برای خود از … نمایند تخم مرغ هم که انشاءا… می فرستید و شاید در ضمن راه رفتن نامه فرستاده باشد نان که تا 5 تا 6 روز (هنوز بیشتر) دیگر داریم اسکناسهای 1000 تومانی طبق گفته داده و هم که عوض می شود .

هیچ گونه کدورتی نیست به جز دوری شما

با جده نان فقط خواهید فرستاد.

فرزند شما ابوالفضل آذرمی

…………….

به نام خدا     24/12/66

برادر بسیار گرامیم حسین آذرمی

سلام علکیم

امیدوارم صحیح و سلامت و موفق و پیروز بوده اوقات خوشی را سپری نمائید کدورتی نیست به جز دوری شما که امیدوارم به لطف خدا بزودی برطرف گردیده دیدارها به جمال یکدیگر روشن و منور گردد. تاکنون حدوداً این چهارمین نامه ای است که برای شما فرستاده ام به سومار ولی هنوز هیچگونه نامه ای از شما دریافت نکرده ام خبر تازه ای نیست در پادگان آموزشی اطراف شوشتر هستیم تقریباً تا سه هفته دیگر(نه صد درصد) آموزش ما تمام می شود به سده هم امروز همزمان با این نامه نامه ای فرستادم. هوای اینجا که آفتابی است همسنگران به شما سلام می رسانند. شما نیز دوستان را از طرف اینجانب سلام برسانید. کی مرخصی می روید؟ و آیا 3 ماه اضافه لغو نشد. بیشتر از این مزاحم نشده شما را به خدای متعال می سپارم.

لشکر 8 نجف – گردان حضرت رسول- گروهان امام حسین- ابوالفضل آذرمی

آدرس نامه در پشت پاکت می باشد.

برادرتان از شوشتر ابوالفضل آذرمی

………………………..

بسمه تعالی

برادر بسیار گرامیم آقای حسین آذرمی

امیدوارم احوالات شما خوب بوده وقت خوشی را سپری نمائید جویای حال اینجانب برادرتان باشید کدورتی نیست جز دوری شما که امیدوارم بزودی برطرف گردیده و دیدارها به جمال یکدیگر روشن و منور گردد. جمعاً با نامه ای که امروز از شما دریافت کردم 4 نامه تاکنون از شما به دستم رسیده است (25 شهریور -4/7 -4/7- 5/7) خیلی ممنونم از شما و اما من هم چند نامه فرستاده ام از جمله نامه ای باسم نامه دوستانه آیا به دست شما رسید؟ از سده تاکنون فقط یک نامه دریافت کرده ام شما چه خبر دارید فکر نمی کنم چیزی تا مرخصی شما مانده باشد دقیقاً مرا اطلاع دهید که تاریخ آن کی است؟ در رابطه با کارم اینکه نسبتاً این ترم کارم زیاد است چه که علاوه بر 20 واحد دانشگاهی – 8ساعت تدریس در دبیرستان هم دارم و بعلاوه اگر خدا خواست کلاس خوشنویسی هم خواهم رفت- شما چکار می کنید امیدوارم ….

اشعار شهید:

آلبوم تصاویر شهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *