- شهدا, شهرستان سرایان

شهید سید عباس مظلوم

اطلاعات شهید :

كدشناسايى :1710683
كدبايگانى :6618346
نام :سيدعباس
نام خانوادگى:مظلوم
نام پدر :سيدمحمد
تاريخ‌تولد:07/08/1347
ش.ش :247
محل‌صدورشناسنامه :فردوس
تاريخ شهادت :03/11/66
نوع حادثه :حوادث‌مربوطبه‌جنگ‌تحميلى
شرح حادثه :حوادث ناشى ازدرگيرى مستقيم بادشمن-توسطدشمن‌درجبهه
استان :بنيادشهيداستان‌خراسان جنوبی
شهر :اداره‌بنيادشهيدفردوس

زندگی نامه :

هفتم آبان ماه 1347روستاي خورزاد از توابع سرايان به دنيا آمد.پدرش آقا سيد محمد كشاورز بود و مادرش عصمت خانم نام داشت. سوم بهمن ماه 1366در عمليات بيت المقدس به عنوان كمك آر پي چي زن در منطقه ماووت عراق براثراصابت تركش به درجه رفيع شهادت نائل آمد. پيكر مطهرش در زادگاهش به خاك سپرده شد

وصیت نامه:

ياايتها النفس المطمئنه ارجعى الى ربك راضيه مرضيه فادخلى فى عبادى وادخلى جنتى
اى نفس آرميده باز گرد به سوى پروردگارت خشنود و راضى پس داخل شو در بندگانم و بهشتم .
پس از عرض سلام ها و درود ها به روان پاك مطهر ائمه اطهار و از آدم تا خاتم و از مولود كعبه امبرالمومنين تا مهدى موعود ( عج ) و ياران باوفا و پاكبازش .
از باري تعالى طلب آمرزش مى كنم خدايا بارپروردگارا اى پوشاننده عيبها و بديها از جرم و خطاى من عاصى درگذر من عملى كه قابل رضايت مقام والاى احديت باشد انجام نداده ام .
پروردگارا ايزدا ! مرا ببخش و شفاعت ائمه اطهار و چهارده معصوم رادرآخرت نصيبم كن.خدايا هدف من ازآمدن به جبهه فقط رضاى تو ومبارزه باظلم وستم واستكبار جهانى است .
برخيز كه آهنگ سفر بايد كرد چون موج زبحر خون گذر بايد كرد
بر درگه دوست نقد جان بايد ريخت در مسلخ عشق ترك سر بايد كرد
همانا ملتى كه براى اقامه عدل اسلامى و اجراى احكام قرآن مجيد و كوتاه كردن دست جنايتكاران ابرقدرت و زيستن با استقلال و آزادى نموده است خود را براى كشته شدن و فدا كردن جان خود آماده مى كند مگر شهادت ارثى نيست كه از مواليان ما كه حيات را عقيده و جهاد مى دانستند و در راه مكتب پرافتخار اسلام با خون خود و جوانان عزيزخود از آن پاسدارى مى كردند به ملت ما رسيده است . شما كه پيروان پاكان سرباخته در راه هدف هستيد سعى كنيد كه از كشته شدن عزيزان خود ترديدى در دل راه ندهيد مگر دشمن قدرت آن را دارد كه با جنايات خود مكارم و ارزشهاى انسانى شهيدان عزيز ما را از آنان سلب كند . بگذار اين ددمنشان كه جز به من و ماهاى خود نمى انديشند و ياكلون كما تاكل الانعام عاشقان راه حق را از بند طبيعت رهانده و به فضاى آزاد جوار معشوق برسانند ما به شرق و غرب اعلام مى داريم كه ننگتان باد اى تفاله هاى شيطان و عارتان باد اى خودفروختگان كه در سوراخها خزيده و در مقابل ملتى كه در برابر ابرقدرتها برخاسته است به خرابكاريهاى جاهلانه پرداخته ايد شما نمى توانيد اين ملت را از صحنه خارج كنيد اين ملت سرتاسر در صحنه است و با مشتهاى گره كرده ايستاده است ما كه از خدا هستيم همه چيزمان از خداست و در راه خدا داريم صرف مى كنيم باكى نداريم چون ما جهانى ديگر هم داريم اينطور نيست كه گمان كنيم از اينجا كه رفتيم ديگر خبرى نيست آنها بايد بترسند كه مرگ حيوانى را بر مرگ انسانى ترجيح مى دهند . منطق ما منطق ملت ما منطق مومنين و منطق قرآن است .
(( انا لله و انا اليه راجعون )) ملتى كه از صدر اسلام پيشوايان او خودشان را فدا كردند براى هدف خودشان كه خدا و اسلام است ملت ما ملت عزيز ما در تاريخ خوانده است كه على ابن ابيطالب ( ع ) با دست يكى از همين منافقين با دست يكى از همين اشخاصى كه به صورت اسلام ولى از اسلام جدا بودند فرق مباركش را شكافته شد ما نيز دنباله رو اين چنين افرادى هستيم .
بسمه تعالى
درسحرگاهان عروجى جاودان خواندمرا روح خورشيد از بلنداى زمان خواندمرا
مى برم جان از كوير شب برون با اشتياق جلوه صبح ظفر با صد زبان خواند مرا
كاروان شوق دارد در دلم پاى شتاب كربلاى عشق با آواى جان خواند مرا
چند كلمه صحبت با دوستان عزيزم دارم .
سلام عليكم : اى رفقاى عزيزم ممكن است من در اين مدت نتوانسته ام كه حق دوستى را ادا كنم و به شما خدمتى كرده باشم و براى شما يك دوست مفيد و حقيقى باشم و اگر در برخورد ها و صحبتها از من ناراحتى يا خشونتى ديده ايد به بزرگوارى و آقايى خودتان من حقير را حلال كنيد .
دوستان تا آنجا كه توان در بدن داريد در جبهه ها حضور فعالانه داشته باشيد كه شهيدان در انتظار روز فتح كربلا و آزادى قدس عزيز هستند . مبادا خسته شويد و سختيها در وجودتان رخنه كند . محكم و استوار باشيد تا فتح نهايى انشا الله .
اى برادران و خواهران دركارهايتان خلوص نيت داشته باشيدهمانطوريكه پيامبر(ص) میفرمايد:ارزش و ومقام عمل براى هر شخص نيت آن است.پس بياييد هر كس لحظه اى راوقف فكروانديشيدن قراردهيدكه همانا ازهفتادسال عبادت ارزشش بيشتر است
برادران خودسازى و تهذيب نفس را سرمنشا زندگيتان قرار دهيد و صابر باشيد و مساجد را خالى نكنيد كه همانا سنگرهاى مستحكم اين انقلاب است و تا بحال هيچ قدرتى نتوانسته است اين دژهاى محكم را از بين ببرد .
برادران و خواهران از نايب به حق آقا امام زمان ( عج ) رهبر كبير انقلاب اسلامى و روحانيت مبارز هميشه درصحنه و همچنين ازدولت محبوب و زحمتكش حمايت كنيد
اى مادر اى نور چشم ديده ام چه بگويم تو كه يك عمر با زحمتها و مشقات زيادى مرا پروراندى و در برابر ناملايمات زندگى همچون كوه مقاوم و استوار بودى ، آفرين بر تو اى مادرم . توانايى گفتن وصفت را ندارم كه در شان شما باشد .
اى عموى بزرگوار و زحمتكش ، مرا عفو كن كه نتوانستم حق فرزندى را نسبت به شما ادا كنم مبادا از شما دشمن احساس توانايى و قدرت كند . بلكه همانند حسين بن على ( ع ) در مصيبتها شكيبا و صابر باشيد و افتخار كنيد كه مشت محكمى به دهان دشمنان اين انقلاب زده ايد باشد كه همگى شما دوستان و برادران و خواهران ، من حقير را به بزرگى خود حلال كنيد تا در پيشگاه خدا و انبيا (ص) و اوليا و ائمه معصومين ( ع ) و شهدا روسفيد و سربلند باشم .
والسلام خدايا خدايا تا انقلاب مهدى خمينى را نگهدار تاريخ : 20/10/65 امضاء

اطلاعات شخصی شهید:

خاطرات شهید:

اشعار شهید:

مصاحبه با افراد درجه یک:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *