- شهدا, شهرستان فردوس

شهید محمود نیکودل

اطلاعات شهید :

نام و نام خانوادگی :  محمود نیکودل

نام پدر : محمد علی

سن شهادت : بیست

نام دانشگاه : مشهد

رشته تحصیلی : الهیات و معارف اسلامی

مقطع تحصیلی : کارشناسی

زندگی نامه :

يكم فروردين ماه 1341در شهرستان فردوس به دنيا آمد.پدرش آقا محمدعلي كارمند ارتش بود و مادرش فاطمه خانم نام داشت. وي در دانشگاه مشهد دوره ي كارشناسي رشته الهيات و معارف اسلامي به عنوان دانشجو پذيرفته شد. چهارم خرداد ماه 1361در عمليات بيت المقدس در منطقه شلمچه براثراصابت گلوله به درجه رفيع شهادت نائل آمد.پيكر مطهرش در بهشت اكبر زادگاهش به خاك سپرده شد.

درباره شهید :

همرزم شهيد: شبي بعد از شهادت «هادي دادرس» ، محمود به جاي او به خط مي رود و در حين انجام مأموريت به خوابش مي برد. هادي در خواب به او مي گويد: بيدار شو و به ماموريتت ادامه بده. محمود مي پرسد:« شهادت چگونه است؟» هادي مي گويد: خوب… و جاي خود را كه در باغ زيبايي بوده به محمود نشان مي دهد. محمود مي گويد:« چه كنم كه من هم پيش تو بيايم؟» گفته بود: از خدا زياد بخواه. و هادي با گريه به محمود مي گويد: خانواده ام از خبر شهادت من بسيار ناراحتند و بي تابي مي كنند براي آن ها نامه اي بنويس و بگو لباس سفيد بپوشند و شاد باشند.

وصیت نامه :

دنيا هيچ ارزشي ندارد. پس بياييم دنيا و زرق و برق هاي آن را فراموش كرده و خود را آماده هجرت ساريم. هجرت از هيچ به همه چيز، هجرت از باطل به حق، هجرت از هرگز به هميشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *