- اخبار

در راستای برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی

 

به نقل از خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «ابوذر صلاحی» دبیر کمیته اساتید و دانشجویان کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: روز شنبه ۲۱ مهرماه اجلاسیه اساتید و دانشجویان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی در محل حسینیه «جماران» بیرجند با حضور جمع کثیری از اساتید و دانشجویان مراکز آموزش عالی بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: روسای استانی و دانشگاهی و شخصیت‌های نخبه دانشگاهی برای شرکت در این اجلاسیه دعوت می‌شوند.
مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان جنوبی درخصوص سخنرانان حاضر در این اجلاسیه، بیان داشت: «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام «رستمی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور و سردار «محمدرضا نقدی» معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانان این اجلاسیه هستند.

صلاحی با بیان اینکه این اجلاسیه برای گرامی‌داشت یاد و خاطره ۶۱ شهید دانشجو در استان برگزار می‌شود، اعلام کرد: اجرای تئاتر توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی، اجرای سرود، مداحی و پخش نماهنگ، از جمله برنامه‌های روز اجلاسیه است.
وی درخصوص برگزاری اجلاسیه طلاب و دانشجویان کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی نیز عنوان کرد: از آن‌جایی که شهدای طلاب جمعیت و قشر قابل توجهی بودند و به نسبت جمعیت بیشترین حضور را در دفاع مقدس داشتند، قرار بر این شد که اجلاسیه جداگانه‌ای برای طلاب برگزار شود.

دبیر کمیته اساتید و دانشجویان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی با اشاره به این‌که یک سری برنامه‌ها قبل از برگزاری اجلاسیه دانشجویان و اساتید در راستای اهداف کنگره ملی شهدای استان اجرا شده است، بیان داشت: از آغاز فعالیت کمیته دانشجویی و اساتید، برگزاری یادواره‌های شهدا در دانشگاه‌های استان و نیز یادواره‌های شهدای دانشجوی شهرستانی را در شهرستان‌های «قاین»، «فردوس» و «نهبندان» در برنامه داشتیم.
صلاحی یادآور شد: همچنین ۲ کتاب در مورد شهدای دانشجوی «فردوس» و شهدای دانشجوی «بیرجند» آماده شده و برای چاپ در اختیار حوزه هنری قرار گرفته شده و یک کتاب نیز در مورد شهید شاخص دانشجوی استان شهید «نوربخش» تجدید چاپ شده است.
وی متذکر شد: نرم‌افزار موبایلی برای شهدای دانشجو و راه‌اندازی سایت شهدای دانشجو که اطلاعات این شهدای والامقام در آن‌ها بارگزاری شده، توسط دانشجویان ایجاد شده است.
دبیر کمیته اساتید و دانشجویان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: بعد از اجلاسیه برنامه‌هایی از قبیل برگزاری مسابقات از طریق سایت و مسابقه کتاب‌خوانی و برگزاری کلاس‌ها به نام شهدای دانشجو، ذکر وصیت‌نامه و خاطره‌ای از شهدای دانشجو در کلاس‌های درس را خواهیم داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *