- اخبار

دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با دست اندرکاران اجلاسیه شهدای دانشجو و اساتید استان

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در راستای کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی تمام کرامات شهدا به صورت مستند جمع آوری و در کتابی چاپ شود.حجت الاسلام والمسلمین عبادی امروز (۱۷ مهر) در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه شهدای دانشجو و اساتید خراسان جنوبی اظهار کرد: هماهنگی و وحدت در هر کاری رمز موفقیت است و محیط دانشگاه به دلیل جایگاه خاصی که در افکار عمومی دارد برگزاری اجلاسیه شهدای دانشجو و اساتید بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ شهدا را از این اجتماع و اجلاسیه ها در جامعه ترویج کنیم، گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدا در استان تنها نام و یاد شهدا نیست بلکه مهم انتقال پیام و ترویج فرهنگ شهداست.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ شهدا را از این اجتماع و اجلاسیه ها در جامعه ترویج کنیم، گفت: هدف از برگزاری کنگره شهدا در استان تنها نام و یاد شهدا نیست بلکه مهم انتقال پیام و ترویج فرهنگ شهداست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه شهادت هدف نیست بلکه در راه هدف است، افزود: شهادت عالی ترین مقام و عند ربهم یرزقون است و تمام مسائل خلاصه در آرمان شهدا می شود و انسان باید جایگاهی از عدالت پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر اینکه اهداف و آرمان شهدا بسیار مهم است، ادامه داد: بنابراین باید تمام مقدمات فراهم شود که نتیجه برگزاری جلسه به سطح جامعه پیام پیگیری اهداف شهدا باشد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات در سطح جامعه وجود دارد اما راه حل نیز دارد، تصریح کرد: امکانات امروز کشور با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست اما کسانی که برخوردار هستند توقعات بالای حد مجاز و تحمل کمتری دارند و مشکل اصلی این است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: اگر بخواهیم آرمان شهدا را که از همه چیز خود گذشتند را دنبال کنیم ما نیز باید توقعات خود را کمتر کنیم تا توفیق حرکت در مسیر شهدا را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه توقعات بی جا را خود ما در سطح جامعه ایجاد می کنیم، افزود: علت آن این است که ارزش های اسلامی را کنار گذاشته و گروه و حزب شده ایم و با هم رقابت می کنیم لذا هر کدام برای خارج کردن رقیب از صحنه می خواهد خود را مردمی جلوه دهند و به این جهت با وعده های دروغین در جامعه توقعاتی ایجاد می کنند که صحیح نیست و نتیجه این کار افزایش سطح توقعات در جامعه است

به گفته وی اگر همه خالصانه در جهت اهداف مشترک از منافع ملی کشور حمایت کنند مشکلی پیش نمی آید لذا نباید منافع ملی را فدای اهداف و آرمان های شخصی و حزبی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدا که به مقام عالی در نزد خداوند رسیدند با مال و ثروت و رفاه نبوده است، گفت: باید انصاف به خرج دهیم و گروه گرایی و اختلافات را کنار بگذاریم و برای رشد جامعه و اهداف شهدا بیایم واقعیت ها را بدون کم و زیاد بیان کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی منحصر به ایران نیست و آرمان تمام آزادیخواهان جهان است، افزود: در پیاده روی اربعین حسینی تمام آزادگان دنیا حضور دارند اما متاسفانه خود ما آرمان ها را برای امیال نفسانی رها می کنیم.

وی در پایان درخواست کرد تا در راستای کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی تمام کرامات شهدا به صورت مستند جمع آوری و در کتابی چاپ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *